26 Şubat 2013 Salı

Haşhaşlı Kek

Bugünlerde çok acayip şekilde yazı yazmak konusunda isteksizim, neler yapmadım ki, işlerim konusunda yol katetmeye çalışıyorum, ablam Türkiye`den geldi onunla hasret gideriyorum, ufak tefek işler yapmaya çalışıyorum, (yakında DIY projesiyle karşınızda olacağım) kış bitmek üzere ben kendime kazak örecektim güyaaaa, hatta başladığım bereyide öylece attım bi kenara durup duruyor, uzun zamandan sonra kitap okuyorum, büyük düşünmüşüm (büyük konuşmuşum anlamında) asla kişisel gelişim kitapları okumam derken kendimi kişisel gelişim içersinde buldum...:)))

Aman yarabbi, başlık amacından çıktı ve enteresan bir şey oldu hemenn tarife dönüyorumm... :))


Malzemeler; 

3 yumurta
1 bardak şeker
1 bardak süt
1 bardak irmik
1 bardak mavi haşhaş tohumu
1 bardak sıvıyağ
1.5 bardak un
1 pk kabartma tozu
1 pk vanilya
Şerbeti için;
2 bardak su
1 bardak şeker
Kreması için;
1 bardak süt
1 pk krem şanti
Üzeri için;
Öğütülümüş antep fıstığı



Yapılışı;

  • Önce şerbet kaynatılır ve soğumaya bırakılır...
  • Yumurtalar ve şeker çırpılır diğer malzemelerde ilave edilir ve çırpılır, yağlanmış tepsiye dökülür 170 derecede kızarana kadar pişirilir...
  • Krem şanti sütle katılaşana kadar çırpılır ve buzdolabında dinlendirilir....
  • Fırından çıkan kek biraz ılınınca soğuyan şerbet kekin her tarafına dökülür...
  • Kek iyice soğuduktan sonra üzerine krem şanti sürülür ve fıstıklarda serpilip servis edilir....


Afiyet Olsun


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Narish`den sizlerin e-mailinize gelsin... :)