15 Şubat 2013 Cuma

Buğday Çorbası


Farklı bir lezzet benim için çünki hiç buğday çorbası içmiş biri değilim, soğuk günlerde içilecek doyurucu, besleyici ve vitamin deposu bu çorba benim favorim oldu, tabi en büyük sebepte aşura ayında haşlayıp buzluğa attığım buğdayları eksiltmek amaçlı olsada farklı ve güzel bir lezzet oldu benim için, sizde deneyin derim... ;)

Malzemeler;
1 Bardak haşlanmış buğday
1 Litre su
Tuz, karabiber, kırmızıbiber
Terbiyesi için;
1 kaşık un
1 çay bardağı yoğurt
1 yumurta
Üzeri içi;
Sıvıyağ
Pul biber
Nane
Yapılışı;
Buğdayı buzluktan çıkardım ben onun için sedece bir taşım kaynattım sırf terbiyesini verebilmek için, sizlerde isterseniz akşamdan ıslayabilir yada daha pratik olsun derseniz düdüklüde kaynatabilirsiniz...
Un, yumurta, yoğurt çırpılır ve sıcak su ilave ederek kesilmemesi sağlanır, yavaş yavaş çorbaya ilave edilip kesilmemesi için kaynayana kadar karıştırılır...
Pişen çorba ocaktan alınır ve pul biber, nane ile kızdırılan sıvıyağ çorbanın üzerine dökülür servise hazırdır...

Afiyet Olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Narish`den sizlerin e-mailinize gelsin... :)