8 Ocak 2013 Salı

Patates Dolması ve Lahana Sarması

Hmmm ilk kez yaptım ve tadına doyamadık patates dolmasının, şahane bir şey oldu, aslında lahana sarmıştım içten artınca patatesden dolma yapıverdim (pek bi iktisatlı ev hatunuyumda kendilerim)... :)))
Birde Lahanayı bu sene yengemden öğrendiğim gibi yaptım, lahanayı aldığım gün buzluğa attım ve sarmak istediğim günün akşamı buzluktan çıkardım ve hiç haşlamadan buzdan ötürü yumuşamış haliyle sardım... Hiç ziyan olmadı bu haliyle...
Beyaz lahana az olunca bende almanların kıvırcık lahansınıda ekledim karma bişi çıktı ortaya :)))


Lahana Sarması
Malzemeler:

1 Orta boy beyaz lahana
1 Orta boy kıvırcık yeşil lahana

İç malzemesi;
1.5 bardak pirinç
200 gr kıyma
3 adet orta boy soğan
2 diş sarmısak
yarım demet maydanoz
sıvıyağ
tuz, karabiber, kırmızıbiber, kimyon, nane
domates ve biber salçası

Yapılışı:
Lahanaları buzluktan çıkardıktan sonra yapraklarını ayırıyoruz, tüm iç malzemesini karıştırıp tek tek yaprakları sarıyoruz... Tencereye dizdiğimiz sarmaları salçalı suyla üzerine çıkıcak kadar su ekledikten sonra ocakta ağır ateşde pişiriyoruz...

Afiyet Olsun


Patates dolmasını dediğim gibi ilk kez yaptım ama lezzetine doyamadık sık sık yapılıcaklar listesine eklendi bile.... :)))

Patates Dolması


Malzemeler:

4 adet büyük boy patates
2 domates (kapağı için)

İç malzemesi;
Lahana sarmasından kalan iç malzeme :)

Yapılışı:

Patatesleri soyduktan sonra içlerini oyuyoruz
İç malzemesiyle dolduruyoruz.
Domatesleri kabuk kısmından biraz daha içinden patatesleri kapatıcak kadar kapak kesiyoruz.
Tencereye dizdiğimiz patateslerin üzerini kapayatacak kadar salçalı suyu ilave edip kısık ateşte pişiriyoruz...

Afiyet Olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Narish`den sizlerin e-mailinize gelsin... :)