17 Nisan 2008 Perşembe

Brokoli Graten

Malzemeler:

1 adet brokoli
kasar peyniri rendesi
bir miktar tereyag

Besamel sos icin:

1 corba kasigi un
1 corba kasigi margarin
kivamina göre süt (ben biraz sivi yapiyorum o yüzden göz karari koyuyorum)
1 tutam hincevizi
1 tutam beyazbiber
bir tutam tuz

Yapilisi:

Brokoliler temizlendikten ve parcalara ayrildikten sonra kaynak tuzlu suyun icine atilip 5-7 dakika arasi haslanir brokolileri hasladigimiz kaynak suyun icersine bicagin ucuyla attigimiz tereyag tat vericektir.. Haslanan brokolileri firin kabina aliyoruz, sira besamel sosu hazirlamaya geliyor, sicak sicak ekleyecegimiz icin bi taraftanda besamel sosu hazirliyoruz, derin bir tavanin icersine margarini koyuyoruz, eridikten sonra unu ilave ediyoruz, un kavrulduktan sonra sütü yavas yavas ilave ediyoruz karistirma teliyle, hizli karistiriyoruz ki topak topak olmasin un, kivami dedigim gibi size kalmis, ben daha sivi seviyorum besamel sosu o yüzden sütünü daha fazla ilave ediyorum, ama ölcülerim hepsi 1e birdir.. baharatlarinida ilave ettikten sonra kaynamaya baslayinca ocaktan aliyoruz ve brokolilerin üzerine döküyoruz, önceden isittigimiz 225 derece firina koymadan önce üzerine kasar rendesinide ekliyoruz, 15- 20 dakika kadar pisiriyoruz, yani üzeri pembelesinceye kadar ve servise sunuyoruz..

Afiyet olsun..

2 yorum:

  1. brokoli graten tarifini çok beğendim narisciğim en kısa zamanda deneyeceğim paylaşımların için teşekkür ederim arkadaşım

    YanıtlaSil
  2. afiyet olsun ablacigim, mutlaka dene derim cok lezzetli oluyor..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Narish`den sizlerin e-mailinize gelsin... :)