9 Ekim 2014 Perşembe

Ekşi Maya Yapımı; 9. Gün


Bugün mayanın 9. Günü ve tatamm sanırım başardım, 7 ve 8. günlerinde bi değişiklik olmadığı için paylaşmak istemedim, yani besledikten sonra biraz kabartı biraz sulanma o kadardı, dün biraz yükseldi o şekilde sabit durdu hatta dün mayayı atıp başdan tekrar yapmayı planlıyordum ki yarım cm kadar kabardığını görünce vazgeçtim atmaktan, kokusuda yerindeydi, sabaha kadar bekleyeyim bakayım dedim ve sabah kalktığımda kabartı üstte kalmış aşağı doğru sulanmıştı, baktım koku kötü değil gene, besleyeyim bakalım dedim, besledikten bi yarım saat sonra baktım ki mayada değişiklikler oluyor bir saat sonrada ilk fotoğrafda ki görüntü oldu, akşama kadar çökme olmazsa ilk ekmeğimi yoğuracağım inşallah 😄

1. Fotoğrafda; besledikten 1 saat sonra mayam yükseldi ve siyah çizgilerin arasında ki kabarma boyutuna geldi.

2. Fotoğrafda; üst kısmıda bu şekilde görünüyor, yarın 10. Gün eğer o kabartı akşama kadar çökerse yarın tekrar besleyeceğim eğer çökmezse akşama ilk ekmeğimi yapacağım, sabahda bi kez daha besleyip bir daha haftada bir kez beslemek üzere buzdolabına kaldıracağım inşallahhh…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Narish`den sizlerin e-mailinize gelsin... :)