1 Ekim 2014 Çarşamba

Ekşi Maya Yapımı 1. gün



Ekşi maya üretmeye karar verdim, bakalım sonuç nasil olucak, araştırmalarım sonucunda 10 günde (5 veya 7 gündede oluşuyormuş) ekmek yapıcak kıvama ulaşıyormuş, ilk üç gün 12 saatte bir beslenicek daha sonrasında 24 saatte bir beslenicek…



1. Fotoğrafda; 1 kaşık un silme olucak dolu dolu değil, 1 kaşık su tahta kaşıkla karıştırarak başlangıçı yaptım, iyice özleşene kadar karıştırdım ve saat akşam 21:36 idi.
 -
2. Fotoğrafda; kavanozun üstüne kağıt havluya delikler açarak paket lastiğiyle gelişi güzel tutturdum, mayalanmayı sağlayan bir takım bakteriler olduğu için karışıma bakterilerin girmesi sağlanıcak o yüzden gelişi güzel örtülücek, tabi tamamen açık bırakmak zararlı bakterilerin çoğalmasını ve mayanın bozulmasını sağlar, yinede dikkatli olmakta fayda var, 12 saat sonra beslemek için mayamızı kaldırıyoruz.
-
3. Fotoğrafda; bu sabah saat 09:36 oldu ve mayanin beslenme saati geldi, üzerini açtığımda bir iki kabarcık vardı galiba doğru yoldayım, beslemeyi şu şekilde yapıyoruz, 1 kaşık silme un ve bir kaşık su (içme suyu olucak bu arada ) tahta kaşıkla karıştırılıp özleştirilicek ve 12 saat sonraya yani 21:36 ya kadar üstü örtülüp ellenmiyecek.
-
4. Fotoğrafda; karıştırılmış haliyle akşama kadar beklemeye bırakıldı mayamız, böylece ilk 24 saat yani ilk günlük dilimin içersine girmiş bulunmaktayız ilk üç gün 6 kez bu şekilde besleyeceğiz sonrasında günde yani 24 saatte bir bir kez malzeme biraz daha artacak şekilde beslenicek, yaptıkça fotoğraflayacağım 😉

Ben kaynak olarak, googleden faydalandim, google 'eksi maya nasil yapilir' yazildiginda bir sürü kaynak çıkıyor...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Narish`den sizlerin e-mailinize gelsin... :)