4 Ekim 2014 Cumartesi

Ekşi Maya Yapımı 4. Gün

Mayada son durum; iyi gidiyor sanırım, çizgiyi çektikten sonra 3 saat sonra maya bir milim kabardı, dün rahatsızlanınca fotosunu çekemedim, akşam yatarken baktığımda, bir milim daha kabarmıştı, 4. Gün olduğu için sadece 24 saatte bir beslemeye başladım, kokusu ekşi kokmaya başladı ha gayret 😄

1. Fotoğrafda; işaretlediğim alandan 2 milim filan yükselme oldu mayada ve küçük kabarcıklarda oluşmuş içinde.

2. Fotoğrafda; üzerini açtıgımda kabarcıkları gördüm nasılda tatli tatlı bana bakıyorlardı 😄 -

3. Fotoğrafda; 4. Gün ve besleme olayı artık un ve su miktarının çoğalmasıyla maya oluşana kadar 24 saatte bir olucak, yarım çay bardağı un, yarım çay bardağı suyu tahta kaşıkla karıştırarak tekrar ağzını kapadıktan sonra yarın sabaha kadar bekleyeceğim, bu kez işaret koymadım bakalım yarina kadar ne olucak, ekşi koku olmaya başladı ve beslemek için karıştırırken kabarcıklar oluştu ve biraz daha sulunma vardı.4

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Narish`den sizlerin e-mailinize gelsin... :)