15 Temmuz 2012 Pazar

Karnıyarık ve Ev Makarnası Kombinim :Pp

Patlıcanlardan karnıyarık yaptım, makarnayıda pişirdim, ve bu lezzetleri afiyetle yedim :)))

Karnıyarık tarifini herkes biliyordur ama bilmeyenler içinda internet bir kaynak oluyor mutlaka :)

Malzemeler;
9 adet orta boy patlıcan (ben kişi başı üçer tane olarak hesapladım)
yarım kilo kıyma
1 baş sogan
1 diş sarmısak
3 adet yeşil biber
4 adet orta boy domates
sıvıyağ
tuz, kırmızıbiber, karabiber
maydanoz
dilerseniz, taze biberiye (ilk kez denedim sonuç mükemmel olduu)

Yapılışı;
Patlıcanları pijama formunda soyuyoruz, çok hafif yağda çevirerek kızartıyoruz (daha doğrusu yumuşamalarını sağlıyoruz), kızaran patlıcanları fırın kabına alıyoruz, karınlarını yarıyoruz, tavada yemeklik doğranmış soğanları  patlıcanları kızarttığımız az yağda öldürüyoruz, sırasıyla sarmısak, biberler, domates, kıyma ve baharatlarını ilave edip yarım bardak su ilave ediyoruz, maydanozları ilave ediyoruz (ben en son ilave ediyoruz pişmesin çok diye, hatta bu sefer hiç koymadım)  içide çok fazla pişirmeden patlıcanların karınlarına dolduruyoruz, üzerine taze biberiye serpiyoruz, domates ve biber dilimlerinide ekleyip, tavada kalan suyuda fırın kabına döktükten sonra, 180 derece fırında yarım saat pişiriyoruz...

Afiyet Olsun

Garnitür olarak ben pilav yerine köyde annemle kestiğimiz makarnalardan pişirdim, ne kadarda lezzetliydi anlatamam...

Makarnanın pişiminde farklı bir şey yapmadım, makarna pişirme tekniğiyle pişirdim....
Bol yemekli günleriniz olsun inşallah :))))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Narish`den sizlerin e-mailinize gelsin... :)