21 Temmuz 2012 Cumartesi

İftar Seçeneği; Tatlı (Brownie)

 Ramazan`da hele helede yazın en sıcak günlerine denk gelmesi sebebiyle, iftarda ve iftar sonunda yenecek tatlılar ağır ve ağdalı şerbetli istenmiyor, en azından ben o kadar ağır yemekler yemek istemiyorum, en sade  ve en hafif tatlıları tercih ediyorum...
Bu Islak keki geçen hafta yapmıştım ve alternatif olur diye sizlerle paylaşmak istedim...

Islak Kek (Brownie)

Malzemeler;

3 yumurta
1.5 bardak şeker
1 bardak sıvıyağ
2  bardak süt
yarım paket kakao
vanilya ve kabartma tozu
2,5 su bardağı un

Yapılışı;

Yumurtalar ve şeker beyaz bir köpük oluncaya kadar mikserle çırpılır, sırasıyla sıvıyağ, 1 bardak süt, vanilya ve kakao eklenir ve çırpmaya devam edilir, karşımdan bir su bardağı ayırılır...
Kalan karışıma kabartma tozu ve  un ilave edilir, iyice karıştırıldıktan sonra yağlanmış fırın tepsisine dökülerek 180 derece fırında 30-40 dakika pişirilir....
Fırından çıkar çıkmaz ayırdığımız karışımla 1 bardak sütü karıştırıp kekin üzerine dökülür....

Afiyet Olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Narish`den sizlerin e-mailinize gelsin... :)