5 Temmuz 2009 Pazar

Veda Partisi ve Sahte Künefe

Cok güzel bir cumartesi gecirdik, arkadaslarim bize veda amacli bir mangal partisi yaptilar, cok güzel ve eglenceli bir gün oldu, yemek yedik, tatli yedik, cay ictik, güldük, eglendik, sohbet ettik, hatta ip bile atladik, o kadar cok yorulmusum ki aksam yataga yattigimi hatirlamiyorum desem yeri var.. Iste o güzel günden bir kac kare fotograf..

Dün mutfagimi satin alan bayanda yardimcilariyla birlikte gelip söktü, artik mutfagim yok :( kücük elektrikli bir ocakla yemek yapmayi düsünüyorum, 20 gün kadar göcebe hayati yasayacagiz, cuma günü son kez firinimda bisey pisirdim, mangal partisi icin sahte künefe yaptim.. Aslinda kadayif tatlisi ama ben sahte künefe diyorum.. :))

Tarifine gelince..

Sahte Künefe

Malzemeler;

500 gr. yas kadayif
150-200 gr kadar ceviz
1 paket tereyag (250 gr.)

Serbeti icin;

1.5 litre su
1 kilo seker
1 kac damla limon suyu

Yapilisi;

Kadayiflar tel tel ayrilir erimis tereyagi üzerine dökülür ve iyice yedirilir kadayifa..
Sectiginiz bir tepsiye (ben dikdörtgen borcama yapmistim) bir miktar yaglanan kadayiftan yayilir ve bastira bastira yüzeye yerlestirilir, ortasina kiyilmis ceviz iclerini yayilir, kalan kaydiflarda ayni sekilde cevizlerin üzeri örtülücek sekilde bastirarak yerlestirilir..
diger tarafta serbet hazirlanir, 1.5 kilo suya 1 kilo seker konur ve kaynatilir, iyice özlesince bir kac damla limon damlatilir, bir miktar daha kaynatildiktan sonra ocaktan alinir..
180° isitilmis firina kadayiflar konur ve 45 dakika alti ve üstü kizarana kadar pisirilir..
serbet ilinmis olucaktir tatlinin pisme süresi icersinde, tatli firindan ciktigi gibi kesilir ve serbet üzerine dökülür..

Afiyet Olsun..

1 yorum:

  1. Ayrılığın iyisi olmaz ama bu ayrılık pek kötüde sayılmaz... Künefeyi çok severim sahtesine de baıldım :) deneme fırsatı bulurum inş.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Narish`den sizlerin e-mailinize gelsin... :)