2 Temmuz 2009 Perşembe

Badem Ezmesi ve Mutfagim

Dün onca isimin arasinda canim nerden aklima geldiyse badem ezmesi cekti, cumartesi günü mutfagima veda edecegim icin (kesin dönüs dolayisiyla sattim mutfagimi) dolaplarimda ki yarim olan herseyi pisirmeye veya degerlendirmeye calisiyorum, bademleri görünce badem ezmesi yapabilirim dedim ve hemen porf.d. googleden (arkadasla herseyi bildigi icin bu adi kendisine layik gördük) badem ezmesi tarifi arattim, dün cok yorgun olunca vazgectim, ama bugün üsenmiyecegim dedim ve yaptim, sonuc basarili oldu ama acele tarafndan yaptigim icin tarifte belirttigi gibi serbetini cirpinca beyaz bir madde elde ettim ama cok acele oldugu icin icinde pütür sekilde kaldi, hep kocisimin yüzünden oldu :((



Tarifini http://mutevazilezzetler.com/ sitesinden aldim aynen aktariyorum tarifinide..
1 Su bardağı iç badem
1,5 Su bardağı toz şeker
1 Su bardağı su
Yarım çay kaşığı limon suyu
# Bademler kaynar suda 5 - 10 dakika kaynatılır, bu şekilde iç kabukları yumuşar ve çabuk soyulması sağlanır.
# Soyulan bademler dövülerek ya da robottan geçirilerek un haline getirilir.
# Diğer taraftan emaye ya da çelik bir tencereye toz şeker ve su konur, orta ateşli ocağa yerleştirilir, şeker eriyene kadar karıştırılır, kaynayınca ocak kısılır, katılaşana kadar ara sıra karıştırılır.
# Koyulaşmaya başlayınca limon suyu eklenir.
# Kıvama geldiğini anlamak için, su dolu bardağa 1 - 2 damla damlatılır, suyun içerisinde dağılmıyorsa olmuş demektir.
# Ocaktan alınır, üzerine bir kaç damla soğuk su serpilir biraz ılıyınca, tahta kaşıkla çarparak beyazlatılır.
# Beyazlatılmış şerbetin üzerine un haline getirilmiş iç badem eklenir, yoğurulur, cevizden küçük parçalar alınır, yuvarlanarak şekil verilir.
# Düz bir şekerliğe dizilerek ikram edilir.
Not: Bu metotla antep fıstığı, ceviz, fındık ezmeleri de hazırlanabilir.


Afiyet olsun

Ve Mutfagim..
Yukarida ki yazimdada yazdigim gibi, kesin dönüs dolayisiyla mutfagimi satmak durumda kaldim, bu fotograflarida nette satisa sunarken tanitmak amacli cekmistim, mutfagimla geciregim son günüm cumartesi günü mutfagimi satin alan kisi gelip alicak, ikide bir mutfagim deyince komple mutfak sattim olarak algilanmasin cünki burada Almanya`da yasayan herkes bilir ki, kiralik bir eve tasindiginizda hic bir mutfak dolabi yoktur (gerci artik türkiyedede var bu uygulama) ankastresi dolaplarin icinde mevcuttur, o yüzden kiraci ev degistirirken mutfaginida götürür, ama benim Türkiyede ki evime uymayacagi icin burada elimden cikarmak durumunda kaldim, iste yillarca yemek pisirdigim mutfagim, özel bir bag olusmustu mutfagim ile aramda, kücüktü ama sevimliydi, seni cok özleyecegim mutfagim :(((


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Narish`den sizlerin e-mailinize gelsin... :)