3 Aralık 2012 Pazartesi

Aşure`m


Muharrem ayı bitmeden aşuremi yayınlamalıyım diye düşündüm, iyi etmişim değil mi :))
Aşure`mi cuma günü yaptım, cumartesi günüde yeğenimi davet ettim aşure yemeye, kızınıda doya doya sevdim, öyle ki Zeynep sultan aşureyi sevmiş olucak ki iki kase yedi kuzum benimm... Afiyet olsun şifa olsun kuzumaa....


Tarife gelince;

200 gr aşurelik buğday
150 gr fasulye
150 gr nohut
100 gr pirinç
kuru kayısı, kuru incir
kuru üzüm, şeker
nar, badem, karanfil

Aşurelik buğday, nohut, fasulye bi gece önceden kaynatılır (ben daha önce hepsini kaynatıp buzluğa atmıştım)
ertesi sabah önce buğdaylar kaynatılır, sırasıyla fasulye, pirinç ve nohutta ilave edilir, kuru yemişleri ben ayrı ayrı kaynatıp öyle ilave ettim, istediğiniz miktar (damak tadınıza göre) şeker ilave edilir, bu şekildede 5 dakika daha kaynatılıp özleşmesi sağlanır, en son olarak aroma katması için kaynattığımız karanfillerin suyuda ilave edilir,  nar, badem ve tarçınla süslenir, isteğe göre fındık, fıstık, ceviz ilave edilir...

Ben annemden aşurenin herşeyi bitip, karanfilin suyuda ilave edildikten sonra abdest alınıp aşure çorbasının şifa kaynağı olması için Kuran-ı Kerim okuyarak yapmayı öğrendim ve hep bu şekilde yaparım Allah kabul etsin şifa olsun inşAllah...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Narish`den sizlerin e-mailinize gelsin... :)