6 Şubat 2012 Pazartesi

Yalancı Lazanya

Neden yalancı lazanya dedim, oğlum tadını lazanyaya benzetti, bi eksiğimiz lazanya hamuru, beşamel sos ve kaşar peyniriydi... :)
Malzemeler
  • 5 adet taze yufka
  • 500 gr kıyma
  • Taze domates suyu
  • 2 adet soğan
  • 1 diş sarmısak
  • 2 yumurta
  • 1 bardak yoğurt
  • 2 bardak süt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • Tuz, karabiber, kırmızı biber
Yapılışı:
  • Önce iç malzemesini hazırlıyoruz, soğanları yemeklik doğrayıp sıvıyağda öldürüyoruz, sarmısağı minik minik doğrayıp katıyoruz, kıymayı ekleyip rengi değişene kadar kavuruyoruz, tuzunu, baharatlarını ve taze domates suyunu (ben yazdan annemin bahçesinin domateslerini rendeleyip kaynatmıştım onları kullanıyorum) göz kararı ilave ediyoruz 1 dakika sonra altını kapatıyoruz ve soğumaya bırakıyoruz...
  • Fırın tepsimizi yağlıyoruz (ben genelde yağlı kağıt kullanıyoruz daha az yağlı oluyor), sosumuzu hazırlıyoruz, derin bir kapta yumurta, sıvıyağ, süt ve yoğurdu ilave edip çırpıyoruz, 1 çay kaşığından biraz az tuzda ilave ediyoruz...
  • Fırın tepsisinin en altına bi kat yufka seriyoruz, sosdan bi kaç kaşık dökerek yaydırıyoruz, üzerine bi kat daha yufka seriyoruz kırışık şekilde, yine aynı işlemi yapıp yufkayı sosla ıslatıyoruz, yarım yufka serip aynı işlemi uygulayıp iç malzemesini ekliyoruz, yine yufkaları yayıyoruz ve aynı işlemleri yapıyoruz, en üste kalan tek yufkamızı serip kalan sosu üzerine yayıyoruz ve 200 derece fırında üzeri ve altı kızaran kadar pişiriyoruz...

Afiyet Olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Narish`den sizlerin e-mailinize gelsin... :)