15 Eylül 2011 Perşembe

Kış Mutfağı

Malum kış kapıda, yazlık sebzelerinde kışın hormonlusunu yememek için konserveydi, turşuydu hazırlamak lazım...

Annemin bu sene domatesleri bol bol döktü, bende menemenlik, sosluk hazırladım koydum kavanozlara, buzluğada kabakları rendeleyip attım menemenlik için.. bol oldu Allaha çok şükür, Rabbim ağız tadıyla yemeyi nasib etsin inşallah...

Yaparken resimlemek aklıma gelmedi bende yapıldıktan sonra fotosunu çekip sizlerle paylaşayım istedim...
İştee Kışlık mamulller geçidi :)))


Aşağıda gördüğünüz acı biber turşunu aşama aşama yazmak istiyorum, fotoların kolajınıda rakamladım, acı biberlerim taze taze kopardığım için hep avuç kadar yaptım, köye gittiğimde annemim bahçesinden topladığımda daha fazlasını yapacağım...

  1. Acı biberler sirke ve su karışımıyla tencereye eklenir tuzda ilave edilir..
  2. Biberler yumuşayana kadar kaynatılır...
  3. Biberler kevgir yardımıyla başka bir kaba alınır...
  4. Suyuda başka bi kabta soğumaya bırakılır ve suyuna biraz daha tuz ilave edilir...
  5. Kavanoza soğuduktan sonra önce biberler ilave edilir, sarmısaklarda ilave edilip, içinde biberlerin kaynadığı sirkeli suda dökülerek kapağı sıkıca kapatılıp kışa hazırlanır...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Narish`den sizlerin e-mailinize gelsin... :)